zaterdag 3 mei 2014

Thuis

Thuis, met een mengeling aan gevoelens. We hebben weer een heerlijke week gehad. Het is waar wat ze zeggen, 1 dag op het water staat gelijk aan twee dagen op de wal. We waren niet meer dan 50 km van huis maar in een totaal andere wereld, echt een week vakantie! Maar ja, het zit er weer op.
Omdat ik dagelijks na het varen het blog op mijn telefoon schreef was het lastig om de foto's te kiezen en toe te voegen. Eerlijkheid gebied ook te zeggen dat we in die week zo'n vijf- a zeshonderd foto's geschoten hebben. Zegt dat al niet genoeg over wat we aan mooie "plaatjes" tegen gekomen zijn.
Eenmaal thuis kon ik ook bijna niet wachten om de foto's vanaf de camera en de gsm over te zetten op de pc en te gaan kijken en sorteren. Dat was gisteren de napret zullen we maar zeggen want gisterochtend om 10:00 uur was het echt gebeurt. Na de koffie, het ontbijt en het douchen hebben we de laatste meters naar de thuishaven afgelegd en de Novia weer aan haar steiger gelegd.
Onze spullen van boord en de formaliteiten afgehandeld. Toch nog even van de gelegenheid gebruik gemaakt om de andere boten te bekijken. We hebben nu twee boten van Yachts4U gehad en er zijn er nog veel meer. Vorig najaar hadden we samen met een ander stel de Elisa mee en dit voorjaar dus met ons tijdelijk uitgebreide gezin de Novia. We ontdekken en leren hoe we een boot graag gebruiken en wat we er dus handig en prettig aan vinden. Met die ogen hebben we, omdat we er toch zijn, de andere boten even onder de loep genomen. Wel of geen dinette is een voorbeeld, maar ook ruimte op het achterdek telt zeker mee. Met name met de biminitop die de boten nu hebben is het daar al snel goed vertoeven. Met de boten nog vers op het netvlies zal ik ongetwijfeld de aankomende dagen de site van Yachts4U met enige regelmaat bezoeken om mijn gedachten en ideeën te vormen. Zo wordt napret ook alweer voorpret.
Een ander "klusjes" is het afronden van dit blog. Zoals gezegd, de foto's moesten er nog bij en dat heb ik zojuist afgerond. Ik schrijf ook altijd een laatste pagina want ik vind het zo onaf wanneer een blog van elke dag verslag doet en dan ineens stopt.
Op de eerste pagina heb ik volgens mij genoemd dat we het goede voornemen hebben om dit jaar 4 keer op vakantie te gaan. Twee hebben we dit jaar al gehad en de zomervakantie is al geboekt, we moeten dus nog wat bedenken voor het najaar, dus wie weet..............


Geen opmerkingen:

Een reactie posten