vrijdag 25 april 2014

We zijn los.

Eindelijk is het zo ver zou ik bijna wat overdreven willen zeggen. Dat komt door de aftel-app op mijn telefoon natuurlijk. Wanneer je elke dag ziet hoeveel dagen, uren en minuten het nog duurt tot aan de afvaart dan krijgt het vanzelf gewicht. Al doe ik het daar ook gelijk weer wat tekort mee want ik had/heb er echt heel veel zin in. Varen!
Omdat we helemaal klaar voor de start wilden zijn hebben we Daniel vanochtend om 10:00 uur al opgehaald. Voor de duidelijkheid, Daniel is een kameraad van Stijn en die hebben we uitgenodigd mee te gaan deze week.

Voor Daniel de eerste keer op een dergelijke boot en dat maakt het ook wat lastig in te schatten wat je mag verwachten. Zijn bagage illustreerde dit. Even drong de gedachte zich op dat we toch de kar maar achter de auto moesten doen voor alle spullen die mee moeten.

Maar waar een wil is is een weg en alles ging in de auto. Geen zicht meer door de binnenspiegel en de auto stond 15° uit het lood, maar het is gelukt.

Om drie uur waren we welkom om de Novia in gebruik te nemen. Met de zelfde hartelijkheid en gastvrijheid als vorig jaar zijn we op de boot verwelkomt en kregen we een korte en bondige uitleg. Net als de Elisa is de Novia een keurig en comfortabel schip.

Na de boot eerst even verkend te hebben zijn we aan de slag gegaan om de pakkelading aan boord te brengen. Volledig volgens plan brak het zweet me uit want het was vanmiddag lekker warm. De zon deed zijn uiterste best om onze vaarvakantie een geslaagde start te geven.
Toen alle spullen een plekje gevonden hadden heb ik de mannen even een korte les lasso werpen en knopen gegeven t.b.v. het aanmeren.
En toen was het zover, motor aan, trossen los en weg.
Onze eerste "dag" bracht ons tot aan de Statenbocht. Dat ligt tussen de Langweerderwielen en het Sneekermeer in. Dat was ook ongeveer het plan want als het even kan willen we morgen door naar Leeuwarden. De Prinsentuin schijnt mooi dicht bij het centrum te liggen en het is morgen Koningsdag. Klinkt goed, of niet dan?


We liggen nu dus lekker in de vrije natuur en hebben de warme maaltijd achter de kiezen. De boys zitten te pokeren geloof ik en Sas maakt zich op om nog even te gaan vissen. De koffie geurt door de salon dus het mag duidelijk zijn, ik heb het prima naar mijn zin!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten